Online itibarın korunması için hem hukuki hemde teknik anlamda bir çalışma yapılması gerekmektedir.
İnternetin günlük hayatımızın her anına girmesi ve milyonlarca kişinin kullanmaya başlamasıyla birlikte önemini daha çok hissettiren online itibar yönetimi konusunda, büyük markaların dışında, siyasiler’dan sanatçılara, müzisyenlerden öğretim görevlilerine, futbolculardan mekan sahiplerine kadar birçok kişinin ivedilikle hareket geçmesi gerekmektedir.
Ülkemizde bir yaratmak çok kolay değildir. Marka tanıtılması, halkın güvenini kazanması çok fazla emek ve sermaye gerektirmektedir. Fakat internette ve arama motorlarında markanız aleyhine yazılacak olumsuz şeyler markanın itibarını bir anda yerle bir edebilir. Herhangi bir içeriğin internette yayılması çok hızlı olmakla birlikte bir anda binlerce kişiye ulaşabilmektedir. Bu sebeple markanın itibarının korunması için etkin ve hızlı yöntemler kullanmak gerekir.
Sonuç olarak internette itibarın korunmasının uzman bir kadro eşliğinde hızlı bir şekilde yapılması gereklidir. Markanıza karşı herhangi bir online saldırı durumunda hemen bilişim konusunda uzman bir avukatın yardımı almanızı tavsiye ederim.